HR-avdelingen
HR-avdelingen er en service- og kompetansetjeneste for medarbeidere og ledere i Nord-Aurdal kommune. Avdelingen yter lederstøtte, rådgivning og bistand innen personal og lønn. Vårt strategiske fokus er å utvikle mennesker og systemer, kompetanse og kultur.
HR-avdelingen er sentral i rekrutteringsprosesser og organisasjonsutvikling. Nord-Aurdal skal tiltrekke og beholde de riktige medarbeiderne, for å være en attraktiv tjenesteyter og arbeidsgiver.
Ansvarsområdene til HR-avdelingen:
- HR-strategi og arbeidsgiverpolitikk
- Organisasjonsutvikling og endringsprosesser
- Personalforvaltning og rådgivning
- Rekruttering
- Leder- og medarbeiderutvikling
- Nærværs- og sykefraværsarbeid
- HMS og kvalitetsarbeid
- Lønn, pensjon og tariff
- Drøftinger og forhandlinger med arbeidstakernes organisasjoner
Ansatte/kontaktinformasjon for HR-avdelingen
Service og kommunikasjon
Servicetorget er kommunens primære kontaktpunkt mot innbyggerne våre, bistår med utleie og enkel saksbehandling, og tar imot henvendelser til kommunen via telefon, e-post eller ved personlig oppmøte.
Arkivavdelingen har systemansvar for kommunens arkiv- og saksbehandlingssystem, driver informasjonsforvaltning og dokumentbehandling og drifter kommunens posttjenester.