Midlertidig lokal forskrift om smitteverntiltak er vedtatt

Formannskapet vedtok 25. mars 2021 'Midlertidig forskrift om smitteverntiltak i Nord-Aurdal kommune, Innlandet'.

Forskiften gjelder fra torsdag 25. mars kl. 15.00 til og med onsdag 07. april 2021.

Kommunen har i hovedsak innført påbud om munnbind og forskriftsfestet viktige nasjonale anbefalinger.

Innholdet i forskriften er basert på medisinskfaglige vurderinger og risiko for smitte i kommunen i en periode med mange tilreisende til regionen.

Det er viktig at alle organisasjoner, virksomheter og personer med fast eller midlertidig opphold i Nord-Aurdal kommune setter seg inn i de gjeldende reglene.

Midlertidig lokal forskrift om smitteverntiltak i Nord-Aurdal kommune

Ønsker du å lese mer om vurderingene som ligger til grunn for den lokale forskriften?

Du kan lese saksfremlegget til formannskapets behandling av saken her; Saksfremlegg Midlertidig lokal forskrift i Nord-Aurdal kommune (PDF, 102 kB)

Plakat (Påske) i full størrelse (PDF, 2 MB)

Plakat (Bruk munnbind) i full størrelse (PDF, 582 kB)

Vi ønsker alle en god og trygg påske!