Vil du være tilsynsperson for et barn i fosterhjem?

Alle barn bosatt i fosterhjem skal med jevne mellomrom få besøk av en person som fører tilsyn med om barnet har det bra i fosterhjemmet sitt. Interkommunal barneverntjenesten i Valdres er nå i behov av flere tilsynspersoner.

Klikk for stort bilde

Som tilsynsperson skal du gjennomføre fire treff med fosterbarnet i løpet av et år. Du skal skrive en rapport etter hvert treff. Rapportene skal skildre barnets egne beskrivelser av egen situasjon og dine observasjoner som tilsynsperson.

En tilsynsperson må ha evnen til å snakke med barn og ta det barnet sier på alvor. En må ha evnen til å inngå i relasjon med både barn og voksne, samt ha god skriftlig fremstillingsevne.

Som tilsynsperson jobber du på oppdrag og mottar en godtgjøring per gjennomførte tilsyn.

Dersom dette kan være noe for deg tar du kontakt med Interkommunal barneverntjeneste i Valdres, teamleder omsorg Bente Stokkebryn Rustøe på mob.: 915 17 579, eller e-post: bente.stokkebryn.rusto@nord-aurdal.kommune.no.