Program for 17. mai

Kransenedlegging og/eller flaggheising vil foregå på morgenen i Aurdal, Ulnes, på Leira og Valdres folkemuseum.

Gudstjenester i kirker:

• Skrautvål kirke kl.10:00: Familiegudstjeneste
  • Tingnes kirke kl.10.00: Familiegudstjeneste
  • Aurdal kirke kl.11.30: Friluftsgudstjeneste
  • Ulnes kirke kl.12:00: Friluftsgudstjeneste med Ulnes musikklag

09.00 Ordfører Knut Arne Fjelltun holder tale som kan følges på kommunens hjemmeside og facebookside.

10.30 Valdres junior brassband spiller utenfor VLMS.

12.00 Oppstilling til bilkortesje på parkeringen til Amfi Leira.

13.00–15.00 Bilkortesje. Rute: Leira – Aurdal – Vestringsbygda – vestsida til Ulnes – Fagernes – Garlivegen – Leira. Kortesjen oppløses ved rundkjøringen på Leira.

Langs veien vil det være ulike innslag som krydrer turen og gjør den til en spennende opplevelse. Vi oppfordrer alle til å være med å lage 17. maistemning langs ruta.

Påmelding til bilkortesjen her.

Direktesending fra kulturhuset

I år blir det regional sending fra kulturhuset på Fagernes. Du vil se hilsen fra ordførerne, lettbeint stemning fra studio og kulturinnslag. Følg sendingen 19:00 - 20:00 på VNKs/din kommunes hjemmeside eller facebookside

Tillykke med dagen!