Påskevettregler

1. Tilpass turen etter forhold: Ikke dra på påsketur hvis du er syk, i karantene, eller venter på testsvar.
  2. Ta hensyn til lokale regler og tiltak: Undersøk hva som gjelder i kommunen du oppholder deg i. Hvis hjemkommunen din har strengere tiltak enn den du besøker, skal som hovedregel følge anbefalingene som gjelder hjemme.
  3. Ved reise til (egen/lånt/leid) fritidseiendom: Vær særlig påpasselig med smittevern. Reis i egen bil og hold avstand til andre.
  4. Ta med nødvendig utstyr: Gjør innkjøp i egen kommune.
  5. Planlegg innkjøp: Handle gjerne alene, og husk at du kan bruke hele åpningstiden.
  6. Ta trygge veivalg: Tilbring påsken med de du bor med eller tilsvarende nære. Studenter kan reise hjem til familie, men bør ikke oppsøke andre under besøket.
  7. Følg smittevernrådene: Velg helst utendørsaktiviteter og unngå å lete etter påskeegg der mange er samlet! Hold avstand i skitrekk og skiløyper. Tilbringer du påsken i Nord-Aurdal skal du bruke munnbind i innendørs offentlig rom.
  8. Vend i tide, det er ingen skam å snu: Dersom du blir syk eller ringt opp og satt i karantene, dra hjem.
  9. Spar på kreftene: Begrens din omgangskrets. Unngå flere enn 10 sosiale kontakter i uken og maks 2 besøkende i eget hjem.

God påske fra Nord-Aurdal kommune!

Last ned plakaten i full størrelse her (PDF, 2 MB)