Om AstraZeneca-vaksinen og beredskap i Nord-Aurdal kommune

Vaksinering med AstraZeneca er som kjent stanset i Norge, inntil mulige alvorlige bivirkninger er nærmere utredet.

Bivirkninger man skal være oppmerksom på / informasjon om når lege skal oppsøkes, er beskrevet av FHI her: Når skal lege oppsøkes

På dagtid oppsøkes fastlege og på kveldstid legevakt.

En del helsepersonell i Nord-Aurdal kommune og i Valdres var blitt vaksinert med denne vaksinen før den ble stanset.

Vi synes dette er veldig leit og forstår at mange er bekymret. Derfor søker vi å gjøre det vi kan for å ivareta de vaksinerte på best mulig vis.

Nord-Aurdal kommune har satt inn økt beredskap ved Fagernes legesenter t.o.m fredag 26. mars (basert på råd fra FHI, om 14 dager etter siste vaksine).

Legesenteret har et maskinelt apparat som kan telle trombocytter, med tanke på blødning og/eller en mulig kombinasjon av blodpropp og blødning.

Vi ser frem til oppdateringer om forhold ved vaksinen og krysser fingrene for gode nyheter!