Nord-Aurdal som omstillingskommune - invitasjon til innspillsmøte 2

Takk for sist til de som deltok på forrige innspillsmøte den 9/10.

Takk også til alle dere som har fylt ut spørreskjemaet. Vi kan opplyse om at vi har fått inn over 450 svar!

Nå er vi klar for neste fase, som er å presentere analyser og et første utkast til strategi med satsingsområder for 2021-26. Vi inviterer derfor til en ny samling her på kulturhuset.

Her vil vi gi informasjon, og ikke minst få deres tilbakemelding på vår skisse. Godt samarbeid mellom kommune, næringsliv og lokalsamfunn er viktig for å lykkes. Vi håper derfor at så mange som mulig stiller opp, på vegne av sin virksomhet og bransje.

Dato og tid: Mandag 9. november fra kl. 17:30 til kl. 20:30

Sted: Kulturhuset Fagernes

Det er et åpent møte for alle interesserte, med forhåndspåmelding til runar.kittelsen@nord-aurdal.kommune.no   eller på SMS til 977 01 311.

Påmeldingsfrist onsdag 4. november.

Program:

Del I: Ståsted og mulige vekstområder for næringsutvikling i Nord-Aurdal

• Velkommen ved ordfører Knut Arne Fjelltun
  • Utviklingsanalyse for Nord-Aurdal ved seniorrådgiver Dag Arne Henriksen, Innlandet fylkeskommune.
  • Helhet i innspill via spørreundersøkelse, intervju og tidligere innspillsmøte, samt forslag til strategi med innsatsområder ved prosjektleder Berit Laastad, Essensi AS.

Del II: Dialog med innspill til innhold i omstillingsstrategien

• Innledning og drøftelser om mål, innsatsområder med delstrategier og tiltak.
  • Oppsummering og videre arbeid.

Dette arbeidet er en del av strategi- og forankringfasen med å søke om status som «omstillingskommune», slik at Nord-Aurdal kan komme i posisjon for ekstraordinære midler og satsing for å skape nye og sikre eksisterende arbeidsplasser og et robust næringsliv.

Vel møtt !

Tidligere oppslag i avisa Valdres.

Arbeidet støttes av Innlandet fylkeskommune og Innovasjon Norge