Lokal informasjon i forbindelse med nye råd og tiltak fra regjeringen 09.12.2021

Regjeringen har kommet med nye tiltak for å redusere smittetrykket i koronapandemien.

Alle nye nasjonale påbud og anbefalinger trer i kraft klokka 24 natt til torsdag 9. desember. De varer i fire uker – men vil bli vurdert på nytt etter to uker.

Oversikt over gjeldende råd og regler finner du her.

Nord-Aurdal kommune har under hele pandemien lagt stor vekt på å følge nasjonale føringer.

Driften av tjenestene innen helse og omsorg samt skole og barnehage vil skje i samsvar med de til enhver tid gjeldende nasjonale råd og retningslinjer.

Det er en nasjonal anbefaling om å bruke munnbind i kontakt med helse- og omsorgstjenesten.

Det er gjennomgående i de nasjonale tiltakene at barn og unge skal skjermes for inngripende tiltak. Vi søker derfor å holde tilnærmet normal drift i skoler og barnehager, med nødvendig fokus på smitteforebygging og testing når situasjonen krever det. Trafikklysmodellen er gjeninnført, men tiltaksnivået er grønt inntil det blir gitt annen beskjed.

Følgende tiltak gjelder for rådhuset i Nord-Aurdal:

• Du kan ikke oppsøke rådhuset om du føler deg syk eller er i karantene
  • Vi ber om at du gjør avtale med saksbehandler på forhånd.
  • Vær nøye med hånd- og hostehygiene. Håndsprit er tilgjengelig ved hovedinngangen.
  • Besøkende (eksterne) venter i resepsjonsområdet, og vil bli hentet av saksbehandler.
  • Det er viktig å holde minst én meters avstand og gjerne bruke munnbind.

TAKK for samarbeid og tålmodighet.

Vi håper tiltakene gir ønsket effekt, slik at det blir lettelser etter nyttår.

En god og smittefri juletid ønskes dere alle!

Hilsen Nord-Aurdal kommune