Kompensasjonsordning for høye strømpriser - informasjon til beboere i omsorgsbolig med felles strømmåler

Kompensasjonsordningen for høye strømpriser omfatter per nå ikke omsorgsboliger med felles strømmåler.

Olje- og energidepartementet vil i egen forskrift regulere hvordan fellesmålt husholdningsforbruk skal inkluderes i ordningen, men dette er ikke kommet med fra starten av.

Noen av omsorgsboligene til Nord-Aurdal kommune har felles strømmåler som registrerer forbruk.

Beboere i disse boligene har for desember 2021, ikke fått noen kompensasjon for høye strømpriser på sin strømfaktura som er fakturert via kommunen.

Nord-Aurdal kommune vil følge med på regelendringer i kompensasjonsordningen fra olje- og energidepartementet, og kompensere beboere i aktuelle omsorgsboliger tilsvarende.

Omsorgsboligene dette gjelder er; Aurdal omsorgsboliger, Krokabakkatn, Lia, Skrautvål, Vikatunet 2 og Tveitavegen (VT1 og VT2).

For mer informasjon, se:

JEG BOR I ET BORETTSLAG SOM HAR EN FELLESMÅLER SOM REGISTRERER FORBRUK. VIL JEG FÅ KOMPENSASJON?