Glede over ny ungdomsklubb

7. klassingene i Nord-Aurdal fikk være med å dekorere den ene veggen i de nye lokalene til ungdomsklubben, som snart åpner i det gamle misjonshuset.

Arbeidet ble ledet av gatekunstneren Rodrigo Lisboa fra Brasil, som har bodd sju år i Norge.

- Først og fremst vil jeg gratulere ungdommen. Dere blir de yngste brukerne av dette huset, og nå skal dere alle få sette signaturen deres på bygget som skal bli deres hus, sa virksomhetsleder for kultur og service i Nord-Aurdal kommune, Renate Remme Øverseth, skriver avisa Valdres.

Elevene fra 7a, 7b og 7c kom i tur og orden inn på det tidligere misjonshuset i Gullsmedvegen, og alle fikk i form av spraybokser sette sin farge på den innerste kortveggen på det nye ungdomshuset. Mandag og tirsdag ble brukt til å dekorere veggene.

– Sjuendeklassingene er neste generasjon som skal bruke huset, så vi ønsker at de skal være delaktige i utformingen av det. Vi håper på åpning i løpet av vårsemesteret. Vi trenger å søke mer midler til møblement, men det er også satt i gang en innsamling av møblement, sa ungdomskonsulent Øystein Hovrud til avisa.