Christian Hedløv Engh skal lede omstillingsprosjektet for næringsutvikling i Nord-Aurdal kommune

Nord-Aurdal kommune har i samarbeid med Innlandet fylkeskommune og Innovasjon Norge tatt initiativ til et nyskapings- og omstillingsprogram for Nord-Aurdal.

Hovedmålet er et bærekraftig lokalsamfunn for fremtiden, gjennom å utvikle lokalt næringsliv basert på de fortrinn regionen har. Ambisjonen er å sikre de eksisterende og bidra til 200 nye arbeidsplasser i 2021 - 2026. Kommunen utarbeider nå en strategi for dette arbeidet, med satsing på opplevelsesnæringer, nyskaping og innovasjon, kompetanse og samhandling. Visjonen for arbeidet er 'Sammen - skaper vi vekst og utvikling', som viser at dette er et felles løft i samarbeid mellom kommune, næringsliv og lokalsamfunn.

Prosjektet har varighet i 3 år, med mulighet for forlengelse i ytterligere 3 år.

Christian Hedløv Engh blir leder for omstillingsprosjektet i Nord-Aurdal kommune.

Hedløv Engh kommer fra en nøkkelposisjon i Innovasjon Norge, der han i roller som direktør og spesialrådgiver har drevet utviklingsprosjekter både regionalt og nasjonalt.

Gjennom over 25 år i større og mellomstore virksomheter har han bred næringslivskompetanse og erfaring fra ledelse av omstillingsarbeid, internasjonalisering og klyngesamarbeid.

For Hedløv Engh har interessen for Valdres og Nord-Aurdal økt i takt med kjennskapen til næringslivet, utviklingsaktørene og de generelle omstillingsbehovene i regionen. Han er meget motivert for å gå løs på oppgaven og tiltrer stillingen 01. juni i år.

Vi er svært tilfredse med tilsettingen av prosjektleder, sier påtroppende kommunedirektør Martin Sæbu. Ordfører Knut Arne Fjelltun er helt enig og har store forventninger til prosjektet.

Kommunestyret har utnevnt et omstillingsstyre som får ansvar for løpende oppfølging av prosjektet. Omstillingsstyrets faste medlemmer fra oppstarten i 2021 er Knut Arne Fjelltun, Lene Dygd Kvisgaard, Kaja Funder Istad, Tone Ranheim, Sjur Olav Ødegård, Marius Bauge og Lars Christan Stensrud.

Nord-Aurdal kommune ønsker Christian Hedløv Engh velkommen og ser frem til videre samarbeid!