Aurdal omsorgssenter – et livsgledehjem

Nord-Aurdal kommune er stolte over å ha to sertifiserte livsgledehjem for eldre. Aurdal institusjon og Aurdal omsorgsboliger har jobbet jevnt og trutt med innføringen av Livsglede for eldre.

I vår ble Aurdal institusjon sertifisert og Aurdal omsorgsbolig re-sertifisert for første gang.

Her overrekkes diplomet ved sertifiseringen av Institusjon Aurdal, representert ved Livsgledeansvarlig i institusjon Aurdal, Veronica Lagesen Moi, sykepleier Silje Kristin Brateng og representant fra Livsglede for eldre, Anne Grasbakken.

Vi har feiret sertifiseringen i de to avdelingene sammen med medarbeiderne og pasienter, samt ordfører og kommunalsjef.

Livsglede for eldre er å jobbe for at våre pasienter skal ha en god og meningsfull hverdag. Gjennom gode opplevelser skal vi stimulere de sosiale, åndelige og kulturelle behovene til den enkelte.

Under korona-tiden ha det vært utfordrende å få til enkelte aktiviteter der frivillige, pårørende, barnehagebarn, elever fra ungdomsskole og videregående og andre tidligere har bidratt. Likevel har pasientene fått meningsfulle og tilrettelagte aktiviteter innenfor smittevernvennlige rammer.

Vi ser frem til å samarbeide med alle dere igjen når situasjonen tillater det og gleder oss til nye og givende aktiviteter etter hvert. Nå kommer sommeren og da åpner deg seg nye muligheter ute.

Vi åpnet vår-sesongen med påske-grilling i år.

Hvis det er noen som ønsker å bidra til aktiviteter i uteområdet vårt, ta kontakt med oss på Aurdal omsorgssenter, via kommunens servicetorg på tlf 61 35 90 00.