Sommervandring i Nord-Aurdal kommune 2022

Tirsdag 21.juni starter vi opp med årets sommervandring. Bli med ut på tur, og sikre deg årets krus!

Komplette beskrivelser over alle turmålene, kart og poengskjema    Forenkla brosjyre med poengskjema

I år har sommervandringa også blitt digital gjennom «Telltur».

Mer info om den digitale løsningen.

Se også: https://www.telltur.no/friluftsrad/valdres

Årets sommervandring består av 10 turmål rundt om i kommunen. Du henter poeng på hver tur du går, og du kan gå flere turer til samme turmål om du ønsker dette. For å få årets krus må du minimum gå 5 ulike turmål, og samle til sammen minst 220 poeng. Barn under 12 år trenger kun 150 poeng. Trillemålene passer for folk med barnevogn, sykkel, el.rullestol, ulike funksjonsnedsettelser osv, og her må du samle 150 poeng for å få krus.

Sommervandringa har i år blitt digital, og vi bruker «Telltur» som du finner i App – «Norgeskart friluftsliv». Last ned appen, og gå inn å registrer deg på riktig område (Valdres) og riktig konkurranse (Sommervandring – Nord-Aurdal). Da vil du automatisk samle poeng på turene du går. Appen registrerer turen så lenge du er 50 meter unna turmålet – og du trykker «sjekk inn». Hvis du ikke vil registrere deg via appen, kan du fortsatt bruke de ordinære skårskjemaene. Du kan også registrere koden på nettsidene – «Telltur.no». Kode for turen finner du på toppen av hver tur. For deltakere i trillemålskonkurransen, vil koden stå på starttavla. Dette er ikke den samme koden som står på toppen (for deltakere i den ordinære konkurransen). Se beskrivelsene av turene for mer informasjon.

Sommervandringa starter tirsdag 21.juni og varer fram til 16.oktober (til og med høstferien - uke 41). De som har tilstrekkelig med poeng i appen, eller leverer inn det utfylte skårskjemaet til kommunen innen 1.november, vil få årets sommervandringskrus sponset av Nord-Aurdal kommune. Det vil bli annonsert på kommunens hjemmeside når krusene kan hentes. Barn under 16 år som oppnår tilstrekkelig poengsum, er med i en egen premietrekning.

Vi vil gjerne ha foto fra turene du går. Kanskje det kan pryde årets kopp? Foto sendes: kristi.westerbo@nord-aurdal.kommune.no

Bjørgovarden Andrzej Grochowski

Nord-Aurdal kommune